HI GIRLS AND GUYS, THANKS FOR STOPPING BY AT MY SIMPLE BLOG..

Mak.. Maafkan Fic..










Entri kali ini pasal diri Fic sendiri..
Dekat sini je yang boleh saya luahkan ape yang saya rasa sekarang ini.

Saya telah melakukan kesalahan pada mak sendiri.
Pada beberapa hari yang lepas, saya terasa hati dengan dia. Hanya sebab cara die tegur saya yang membuatkan saya terasa hati dengannya. 

Jadi saya tekad tak mahu bersua muka dengannya.
Dua hari saya tak keluar bilik, mak panggil saya buat tak tahu sahaja.
Saya akan makan senyap-senyap tanpa pengetahuan dia, kadang-kadang saya tak makan langsung semata tak mahu bersua dengannya.

EGOkan saya?
Saya sentiasa berfikir yang saya tak sepatutnya buat sebegitu pada mak saya sendiri, sebab sudah semestinya BERDOSA dan BERDERHAKA.

Walaupun saya tidak bersua muka dengannya saya tetap melakukan tugasan saya. Saya sanggup tidur lambat semata untuk lipat kain untuknya. Dan bila dia keluar rumah, saya simpan kain-kain tersebut di bilik masing-masing. Saya kemas ruang tamu supaya nampak lebih teratur.

Saya sebenarnya malu nak bersua muka dengannya.
Pada hari ketiga, saya memberanikan diri, saya keluar bilik dan saya basuh kain di halaman rumah. Dan pada masa tu saya tak tahu yang keluarga saya mahu keluar rumah. Tapi, saya tak ikut serta. 
(*ini la padah tak mahu keluar bilik dan tak mahu amik info pasal keluarga sendiri.. kan dah kene tinggal) 

Saya nampak mak saya, dia pun macam pelik kenapa saya tak ikut. Dengan saya yang hanya pakai baju biasa. 
*SAYA RINDUKAN DIA DAN WAJAHNYA!  

Sehari mereka keluar dan baru malam meraka pulang. Saya pula yang risau sebab mereka pulang lewat. 

Pada hari keempat, saya mula makan bersama keluarga. Tapi, saya lebih banyak mendiamkan diri. Saya tengok mak saya makin banyak rambut ubannya. Kesian mak saya, pasti penat untuk mendidik anak-anaknya. Maafkan saya mak.

Sampai hari ini, hari keeman, saya mula bercakap dengannya. Walaupun agak kekok. Saya cuba untuk membiasakannya. Dan harini, saya keluar bersamanya untuk membeli barang berserta dengan adik saya yang bongsu. 
(walaupun anaknya melakukan kesalahan, dia sentiasa memaafkannya, dan dia juga yang mulakan pembicaraan dengan anaknya) 
*I LOVE YOU MOM ALWAYS AND FOREVER!!~ 

Tapi, pada malam ini, saya terpaksa membohonginya di atas sebab yang mustahak. Saya perlu menyelamatkan nyawa seseorang. Maafkan saya mak! 
Sebab saya tahu, kalau saya jujur pada mak, mak pasti tak akan membenarkannya. Jadi saya terpaksa. Maafkan saya, maafkan anakmu ini.

Saya perlu menggunakan duit iaitu duit yuran pendaftaran UNISEL saya untuk berjumpa dengan seseorang yang hayatnya hanya tinggal beberapa hari sahaja. Saya perlu penuhi permintaannya. Maafkan saya.

Saya tahu saya bersalah besar. Saya sangat sedih bila saya terpaksa buat keputusan secara tiba-tiba. Dan saya kesal kerana saya terpaksa membohongimu. Dan saya berjanji, walau macam mana sekali pun, saya akan bertanggung-jawab di atas kesalahan saya ini.

MAAFKAN ANAKMU INI!
Maafkan saya Mak..



♥ Thanks for Reading Entry Fic! Like if you Love! ♥

No comments: